اخبار داغ کتاب

آغاز طرح تابستانه کتاب

طرح تابستانه کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، 30 تیرماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب» است. کتابفروشان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت ketab.ir برای شرکت در این طرح ثبت‌ نام کنند. لازم به ذکر است که این فرصت قابل تمدید نیست.

با گذشت دو هفته از آغاز ثبت‌ نام در طرح «تابستانه کتاب» 623 کتابفروشی از 31 استان کشور متقاضی شرکت در این طرح هستند که از این تعداد 499 کتابفروشی در مرکز استان و 124 کتابفروشی در شهرستان‌ها برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

استان تهران تاکنون با 115 کتابفروشی در جایگاه نخست بیشترین تعداد ثبت‌ نام کتابفروشی‌ها قرار دارد و استان‌های قم، اصفهان، خراسان‌رضوی، فارس و کردستان به ‌ترتیب با 84، 71، 60، 35 و 28 کتابفروشی در جایگاه‌های بعدی بیشترین مشارکت قرار گرفته‌اند.

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ۲۰ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱ میلیون ریال است. خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب» خریداری کنند.

سقف یارانه در این طرح براساس معیارهایی چون موقعیت جغرافیایی، متراژ کتابفروشی، تعداد کتاب و میزان فروش در طرح‌های قبل، تغییر خواهد کرد. کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. در صورت تازه تأسیس بودن کتابفروشی حداکثر تا یکسال کتابفروش می‌تواند با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر در شرف دریافت پروانه، نسبت به ثبت‌نام اقدام کند. پخش کتاب ارشاد نیز به عنوان پخش منتخب طرح تخفیف تابستانه در طرح حضور دارد .

دیدگاهتان را بنویسید